2007/07/12

دنيــا الاحلام


في مدينة الوحدة..رأيتك ...كنت معي هناك ممن كانوا بالمكان .. كنت تنتظرنى دائما وكنت تنتظرنى دائما يوما


..ناديتني ...تتمنى ان نسافر بعيدا عن الاحزان نذهب الى بلاد الحب حيث لا مكان للتعاسة ولا للبكاء بالرغم من ضيقك


الا أنك من كآبتي أخرجتني ..وجدت فيك ما يمحي دموعي ويطفأ لهيب حزني... أدهشني اخلاصك وحنانك .. ووضعت


حبك لزاما على كاهلي ..أتعلم يا من اثق بك.... طرت بي فوق الاحزان أنسيتني اياها وانسيتني العنوان.. يكفي سماع


كلمة عنك..أن لازال في الحياة ربيع مع قلبك الدافئ ..نسيت الشتاء وبرده القارس ..كنت معي هناك تقص لي حكاياتك


التى أعياتك وأنا استمع بكل شغف ولهفة.. كم في الاحزان من ناس بعضهم قد واجه الكثير من الصعاب وبعضهم خافوا


من حلكة الدروب ومنهم من كان حزنه في قلبه منذ الميلاد.. كنت حينما أستمع الى أحزانك أفرح ...لانني وجدت من


يحتمل حزني واحتمله.. أحاول ان ابعد عنك حزنك وانفض عنك خوفك ...حين أراك تبتسم تشرق شمسا حبا لابتسامتك


ولكن ...مضت أيام وزادت أحزانك أحزان أحزان خوف من ان لا ترى عيناك عيناي مرة أخرى.. خوف متصل من أن


تفقدني وسط تلك البلاد التي أغرقت قلبي وقلبك ظلام حينما تقل لي ...لن أحتمل يا اميرتى هذا البعاد لن أحتمل عدم


التحدث اليك او سماع كلمة عنك ..لا تخف يا اميرى لن يفرقنا شئ ...صدقني ..معك أتحدى كل الايام معك ...أنسى


المكان والزمان معك ..قلبي يغرق في الحب والامان.. وسنغادر الوحدة والظلام.. الى دنيانا .. دنيا الامل والاحلام


..!!!

13 comments:

أحمد سعيد بسيوني said...

بسم الله
جميل جدا الشعور السامي ده
بارك الله فيك
تحياتي
البحر

hafed mohamad said...

ده شعور جميل

بس ياترى ممكن الاحلام تتحقق؟؟

كش ملك said...

اوقات كتير الواحد ميعرفش منين هتبدء ومنين هتنتهى بس اللى يعرفة هو ان فى حاجة غيرت بس فبن

ميعرفش


ولا بعرف ان المكان موجود او الزمان ..


....................................
المكان والزمان معك ..قلبي يغرق في الحب والامان.. وسنغادر الوحدة والظلام.. الى دنيانا .. دنيا الامل والاحلام

كش ملك said...

المكان والزمان معك ..قلبي يغرق في الحب والامان.. وسنغادر الوحدة والظلام.. الى دنيانا .. دنيا الامل والاحلام


...........................


جميلة اوى الجملة دى

catroz said...

ما شاء الله
حلو الشعور اللى عيشتينى فيه اوى
بجد جميل اوى
:)

Shreef said...

الله على الكلام الجميل بجد جميل بس يبدو انك متفائله اوي في انهم ش هيتفرقوا عن بعض لأ هيتفرقوا لان يبدو ان مفيش حاجة حلوة في حياتنا بتستمر..سلام

Anonymous said...

i love ....
!!

Anonymous said...

حلو جدا يا كات....

بقى كل ده يطلع منك .....

بس انا مش فاهمه قوى لانى و انا بقرأ كان حواليا ناس كتير بتتكلم فمعرفتش ادخل فى الموود بتاعها....


و مين طنط ولا عمو الولهان اللى كاتب اى لوف ما اعرفش مين...

و النبى احنا مش ناقصين نطنقط

mo'men mohamed said...

لو جينا للأسلوب حنلاقيه اسلوب جميل
بسم الله ما شاء الله
والكلمات رائعه
وطريقة السرد مشوقه فعلا
بس أنت عارفه اختى عندى نصيحة لك
ارجوا انك تقبليها من أخوك
انت فتاه رائعه و انا اشهد على ذلك
وموضوع زى ده الى حد ما عندما يخرج من فتاه يثير قلوب الكثيرين
وفى ذلك شبهة
وعلينا ان نتقى الشبهات

(( ما يلفظ من قول الا لدية رقيب عتيد))
جزاك الله كل خير
السلام عليكم

Alaa said...

كلمات جميلة
و احساس عالي
انا مع مؤمن
:)

Rehab Saber said...

طيب ماشى يا جماعة
طبعا اتقبل رايكم

بس انا بكتب لنفسى عادى

مدونتى :)

نداء خفي said...

ما أروع هذه الخاطرة

كرم مسلم said...

السلام عليكم

الحمد لله الذى جعل للموضوع عنوان
انا اللى فهمنى البوست العنوان